Herrgårdsbloggen

Till bloggen

Ballongen

Det gäller att sticka ut eller kanske i vårt fall att sticka upp.........

När jag ställde ut på mässa första gången efter att jag köpt Knistad Herrgård var det på Munchenbryggeriet i Stockholm. Jag minns hur stolt jag var över Knistad och jag liksom spände upp mig lite när jag skulle dra upp roll upen med min vackra Herrgård. Precis bredvid mig stod det en kvinna från en annan Herrgård, när hon drog upp sin Roll up var ju den Herrgården lika fin, sedan smattrade det upp roll uper, den ena Herrgården var vackrare än den andra. Jag tänkte hur sticker man ut här? Vad gör oss unika? När det var dags för mässan Möten och Events fick Lisa och Carola ansvaret att sätta vår monter och göra att vi stack ut. DE gjorde det grymt bra, vi har aldrig haft en finare monter. Det som dock tog priset var att de ville ha något som stack upp, ovanför all andra. Lisa hade fått en bild och pratade om en ballong eller något. Till slut blev det en ballong med Knistad loggon på. De var riktigt dyra ballonger som såg ut som en pruttkudde. Jag såg inte de geniala framför mig men ville ge Lisa chansen. När Lisa sedan berättade vad helium kostade höll jag på att svimma. Detta blev nästan en liten grej att retas med (det tycker jag är skoj). Väl på plats höll jag min frukost föreläsning och Henrik, Carola och Lisa fixade det sista med montern. När jag sitter och väntar på att gå upp på scen ser jag denna ballongen börja flyga över vår monter, helt genialiskt. Den syntes verkligen över hela hallen. Jag hade inte sett helheten innan men nu såg jag. Ballongen blev mässans stora snackis och marknadsförde oss grymt. Jag och ballongen blev vänner och ballongen fick följa med mig på prisutdelningen och gå ett ärovarv när vi vann årets företagsevent. Jag trodde att jag var bra på att se saker innan MEN jag måste säga att jag fått lära mig två gånger på kort tid att jag har svårt att se klart innan det är färdigt.